Missä motivaatio?

Tänään on ollut just semmonen päivä, kun tekis mieli heittäytyä lattialle itkemään. Joku on vienyt mun motivaation.
Aloitin viimesyksynä nettilukion. Oon kevääseen asti jaksanut yllättävän hyvin suorittaa kursseja. Kesällä kuitenkin se vähän jäi ja otin vähän "omaa lomaa". Nyt tältä lomalta on ollut hyvin hankala päästä pois. Jo eilen yritin aloittaa opiskelun (tietenkin kaikista hankalimmasta aineesta) ja turhauduin heti. Tänään sitten aamulla päätin, että koska olen yksin kotona nyt pari päivää, niin voisin opiskella ihan täydessä hiljaisuudessa. Aloitin ruotsilla (mikä on tämä hankalin aine) turhauduin aivan totaalisesti, koska se on vain yksinkertaisesti niin vaikeaa. Makasin varmaan tunnin lattialla ahdistuneena ja mietin jo koko koulun lopettamista. Kuitenkin keräsin itseni ja päätin tehdä edes yhden tehtävän. Kun olin tehnyt sen yhden tehtävän olin ihan loppu. Se vei kaikki mehut. Päätin kuintekin vielä opiskella (en kylläkään ruotsia :D). Mulla on ollut jo keväästä asti kesken muutama kurssi ja päätin lähteä liikkeelle englannista. Se on suht helppoa ja mielekästä. Sain yllättävän paljon tehtyä aika lyhyessäkin ajassa.
Nettilukio on itsessään aika haastavaa, kun siinä ei ole opettaja koko ajan läsnä. Aina voi yrittää etsiä itse tietoa tai pyytää vaikka kaveria auttamaan, mutta ei se ole sama asia. Vaikka olen ollut tuola nettilukiossa 10kk olen edelleen aivan pihalla siitä miten koko homma toimii.
Nyt olen kuitenkin ylpeä siitä, että sain edes jotain tehtyä!





Kommentit

Suositut tekstit